Ohanami és un senzill joc de partides molt ràpides on haurem de dissenyar una sèrie de jardins a l’estil japonès més tradicional, i aconseguir ser el jugador amb més puntuació un cop acabades les 3 rondes que dura la partida. El joc ha estat creat per Steffen Benndorf i, de la mà de Mercurio Games el podem gaudir a casa nostra.
Jugadors: | 2 – 4 |
Duració: | 20 minuts |
Edat: | 8+ |
Complexitat: | Baixa |
Idioma: | Castellà |
Gènere: | Filler, draft |
Autor/s: | Steffen Benndorf |
Editorial: | Mercurio Games |
PVP: | 12,95€ |
Components
- 120 Cartes.
- 1 Bloc de puntuació.
- Llibre d’instruccions.
Preparació de la partida
Per poder jugar una partida a Ohanami s’han de barrejar totes les cartes i repartir-ne 10 a cada jugador. La resta de cartes es separen a un costat de la taula que es faran servir a les següents rondes. Cal tenir un llapis o bolígraf per apuntar les puntuacions després de cada ronda.
Mecànica del Joc
Cada jugador (tots alhora) ha d’escollir 2 cartes que posarà davant seu del revés. La resta de cartes les ha de passar al següent jugador en sentit horari o antihorari depenent de la ronda que juguem.
Quan tots els jugadors han seleccionat les dues cartes, podran afegir-les als seus jardins. Cada jugador pot començar com a màxim 3 files de jardins. En el moment que un jugador inicia un jardí, qualsevol carta que s’hi afegeixi haurà de tenir el valor més gran del jardí o el més petit. Totes les noves cartes s’afegeixen a un dels dos extrems de la fila.
La ronda avançarà seguint la mateixa mecànica (cada jugador es queda 2 cartes i la resta les passa al següent jugador) fins que no quedin cartes per donar als altres jugadors. Llavors s’acaba la ronda i es procedeix al recompte de punts.
Quan s’inicia una nova ronda, els jugadors conserven les files de jardins. S’han de repartir 10 cartes per jugador de la reserva general.
Final de la Ronda
Després de cada ronda es fa el recompte parcial:
- Ronda 1: només puntuen les cartes blaves (3 punts cadascuna).
- Ronda 2: només puntuen les cartes blaves (3 punts cadascuna un altre cop) i les cartes verdes (4 punts cadascuna).
- Ronda 3: es puntuen totes les cartes, blaves (3 punts de nou), verdes (4 punts una altra vegada), les grises (7 punts cadascuna) i les cartes roses es puntuen segons la quantitat de cartes que tinguis.
El guanyador de la partida és el que, després de la ronda 3 tingui el major nombre de punts.
Valoració Personal
Ohanami és un joc amb moltes virtuts i pocs defectes. Compleix amb la seva feina de filler i permet, amb molt poca estona, gaudir d’una partida amb molta emoció encara que sembli un joc molt simple. El que més destaca per sobre de tot és el disseny de les cartes, són cartes molt boniques que complementen perfectament el joc.
Una altra virtut, característica dels fillers, és que s’aprèn a jugar amb 5 minuts com a màxim. No hi ha normes complexes i la mecànica és súper senzilla. El fet de jugar tots alhora fa que el joc sigui extremadament ràpid, àgil i dinàmic. Aparentment sembla que tot es basi en jugar cartes al teu jardí i la única interacció amb els altres jugadors sigui només el passar les cartes. El detall és quines cartes li passes a l’altre jugador, aquí és on salten espurnes a taula i augmenta la diversió.
Però no tot són virtuts: la contra més destacable (i casi única) és que la caixa no tanca! El material del joc no hi cap i la tapa queda una mica aixecada. No sabem si és en previsió que el bloc de puntuació s’anirà fent petit o què, però la caixa queda una mica oberta.
De totes maneres, s’agraeix que el material de les cartes sigui el correcte i tinguin un acabat nylon i que el joc incorpori el bloc de notes per facilitar el recompte de punts. L’últim que volem destacar del material és que el llibre d’instruccions ve traduït en 9 idiomes diferents, tota una proesa.
Ja per acabar, cal remarcar que l’Ohanami és un joc completament familiar. Apte per a tots els públics i a tota mena de gustos dins del món dels jocs de taula. Les partides són tan ràpides que un no es pot negar a jugar-hi almenys una. Si teniu la oportunitat de provar-lo, no la deixeu escapar.