A in the heart of Darkness ens posarem a la pell de uns intrèpids que tornarem a la illa de Mora on el 1923 el famós i multimilionari Cornelius Raessles va tancar el seu negoci miner a causa de uns successos altament inexplicables i un punt tenebrosos.
Aconsegueix recuperar les pistes, evita que els perills i monstres et deixin sense vida i recupera peces de ràdio per avisar el vaixell a temps i escapar així d’una illa que desitjaràs no haver-hi arribat mai.
En aquest cas ens trobem davant d’un joc cooperatiu de Survival Horror on els jugadors no ens podrem comunicar entre nosaltres. Un joc molt estratègic i molt ben ambientat que ens pressiona com mai per poder-ne escapar vius.
Fitxa tècnica
Persones: | 1 – 4 |
Duració: | 15 – 30 minuts |
Edat: | 14+ |
Complexitat: | Mitja |
Idioma: | Castellà |
Gènere: | Terror |
Autoria: | The Moongrel |
Il·lustració: | – |
Editorial: | Bumble3ee Interactive |
PVP: | 49,95€ |
Opinió personal
Últimament, m’està apretant bastant fort pels jocs cooperatius, ja sigui en partides úniques, en campanya o en mode tots vs 1.
En aquest cas ens trobem davant d’un joc molt ben ambientat que farà la boca aigua a tots els amants d’aquest gènere tenebrós. Personalment, m’agrada bastant que a l’hora de preparar la partida no estiguem més temps en la preparació que en el temps de joc. És cert que el joc apreta molt i a vegades potser podem morir massa ràpid per això penso que és important que el setup sigui ràpid.
Pel meu gust tot i ser un joc molt vistós manca una mica de profunditat, el joc és senzill i bastant ràpid d’aprendre, però per a jugadors experts que no els hi acaba d’agradar el gènere o els jocs cooperatius no ho recomanaria, ja que segurament se’ls hi pot quedar curt. També pot ser bastant repetitiu quan ja hem fet vàries partides.
Penso que va 100% adreçat a gent que té ganes de viure una experiència molt immersiva i sobretot per amants del terror, a partir d’aquí la profunditat del joc es pot compensar amb les ganes que un pot tenir de viure aquesta aventura.
Personalment, jo que no em considero jugador de jocs durs i que últimament m’agraden bastant els jocs cooperatius em sembla una experiència molt immersiva i divertida per gaudir amb tota classe de persones.
A la fi el cap torn de joc serà el següent. Primer de tot obrirem tantes cartes d’aparició de monstre com jugadors i els col·locarem a la zona del mapa que aquestes ens indiqui. A continuació serà el torn dels jugadors, aquesta és la fase on realitzarem el gruix de les accions, el torn dels jugadors és l’únic que es pot debatre durant tota la partida, decidint en aquest moment qui actua primer. Un cop han dut a terme el torn els jugadors, les criatures es mouen i ataquen en cas que hi hagi una confrontació. Tot bastant clar i senzill.
Disseny i Components
A In the Heart of Darkness ens trobem amb un disseny excel·lent i amb unes il·lustracions espectaculars. Penso que tot l’àmbit gràfic està molt ben adequat al que el joc ens ofereix. Potser tot el joc en si és una mica fosc, però tinc la sensació que això és part del treball immersiu que ens proposa.
Les fitxes són de bon cartró, bastant gruixut i les figures són amb serigrafia sobre un plàstic estil metacrilat molt resolutiu i vistós. En aquest cas per fer-ho més deluxe potser ens manquen unes bones figures en 3D.
Un punt negatiu potser podria ser el gramatge de les cartes, la sensació en mà és de cartes molt primes.
Tant el tauler principal com el tauler de l’expansió són ideals pel joc, tot i el seu tema fosc en cap moment perdem informació, com pot passar en algun altre joc on el tauler és amb acabats negres i a vegades no acabem de veure clara tota la informació.
Mecànica
Varies són les mecàniques que engloben aquest In The Heart of Darkness. Segurament la més evident potser podria ser el moviment punt a punt. En el nostre torn cada vegada podem gastar una acció per poder-nos moure en localitzacions adjacents i realitzar accions.
La gestió de mà segurament és també una de les mecàniques principals. Durant la partida anem adquirint objectes que anirem esgotant en el nostre torn per, normalment, obtenir beneficis en algun moment concret de la partida, sobretot en lluites contra els monstres que aniran apareixent a l’illa de Mora.
Els temuts daus també seran molt importants. L’atzar pot jugar un paper important en el desenllaç de la nostra partida. Aquest serà un punt en contra per tots aquells jugadors que ho volen tenir tot controlat i que no volen dipositar en l’atzar qualsevol possibilitat de victòria o derrota. Disposem de daus de 6 cares on només hi ha 2 cares que ens donaran el benefici.
Experiència
El joc l’he pogut jugar en solitari, a 3 i 4 jugadors. Tot i tenir la possibilitat de jugar en solitari és un mode que crec que no llueix tant. Encara que en el joc no està permesa la comunicació, penso que és crucial la interacció silenciosa i comuna que haurem d’anar realitzant els jugadors per poder aconseguir l’objectiu comú, que no serà cap altre que fugir de l’illa després d’haver completat unes missions, depenent del nombre de jugadors i haver fet arribar el vaixell que ens tornarà a casa.
A 3 i 4 jugadors l’experiència ha sigut molt més gratificant, segurament perquè tampoc soc gran fanàtic de jugar en solitari i en el grup de joc tots han estat molt focalitzats i molt integrats en la història, un punt molt a tenir en compte quan es parla de jocs amb una gran càrrega immersiva.
Al final estem parlant d’un joc bastant senzill de jugar, però bastant difícil de vèncer ja que el joc va apretant de valent i, si no tracem bé una estratègia comuna, possiblement acabarem perdent la partida. A mesura que fem vàries partides tindrem més clar com obtenir el nostre objectiu i tot i que les partides són força diferents, la manera de guanyar l’anirem tenint cada vegada més clara.
Aquesta edició de Bumble3ee ens arriba amb tots el stretch goals assolits durant la campanya de Kickstarter. Un petit tauler complementari de 2 ales ens ajudarà a expandir lleugerament la nostra zona de moviment. També ens porta un petit llibret de campanya amb 2 campanyes de diversos escenaris extra que ens incrementaran la rejugabilitat i la vida del joc així com ens dona diferents premisses de configuració i objectius a resoldre.